tisdag, november 08, 2005

Saker man kan fundera på när man tittar lite noggrannare på bilderna i gårdagens post

1. Varför är avståndet mellan mina ögonbryn så långt?
2. Varför är färgen på mina bens hud och färgen på mina vitgråa slackingbyxor i det närmaste identisk?
3. Bör jag vara orolig över att delar av min stolta videosamling, bland annat godbitar såsom Queer as folk-boxen, samtliga avsnitt av The Young Ones, Wayne's World, klassikern "Erasure - Pop! The first twenty hits" samt ett gäng egenhändigt inspelade musikvideoband från nittiotalets mitt med slagkraftiga namn såsom "Indie Shit" (innehållande en kraftig överrepresentation av This Perfect Day-videor), har fastnat på bild?
4. Och framförallt, syns det att den infantila lilla figuren på indiepåsen faktiskt har GLITTRIGA KINDER? Det var trots allt det som fick mig att betala en smått hutlös summa för den en gång i tiden (påpekas bör kanske att jag var inne i en något svag period av mitt liv vid den aktuella tidpunkten...).

Så många frågor. Så få svar.

Nu ska jag dock inte grubbla utan istället dricka rödvin med mamma och pappa. Mmmyeah.

1 kommentar:

Lina sa...

1. Men de är inte särskilt plockade och friserade i mitten! Jag är tydligen av naturen välsignad (?) med motsatsen till ett unibrow, dvs det skulle få plats ett HELT EXTRA BRYN mellan de två jag har.
2. Tro det eller ej...men givetvis bara på grund av att jag blev lite nerkyld under cykelturen, inte av sedlighetsskäl.
3. Tilläggas bör kanske att det i samlingen även finns andra godbitar som inte fastnade på bild, typ Nakne Kockens New York-special och Jay and Silent Bob Strike Back (med den svenska titeln "Stjärnor utan hjärnor")? Beredd att ta tillbaka det där med stolthetn?
4. Fan!