fredag, januari 13, 2006

Inflammation of the foreskin reminds me of your smile

Fan fan fan nu måste jag åka till IKEA igen för att lämna tillbaka sängbenen som jag köpte och som gick sönder på SAMMA JÄVLA SÄTT SOM DE FÖRRA när jag skulle vända sängen på rätt håll efter att ha skruvat på dem. Uppenbarligen är IKEA:s sängben inte skapta för att man ensam ska kunna vända en säng som är utrustad med dem utan att de BÖJS OCH GÅR SÖNDER men well excuse me jag har ingen jävla idiot till strong-silent-type-karl som kan ställa upp med lite kroppsstyrka och vända sängar här hemma och ska jag på grund av detta INTE KUNNA SOVA I NÅGOT SOM INTE PÅMINNER OM EN KNARKARKVART? Jag måste erkänna att jag är en smula irriterad.

Benjävlarna måste i alla fall tillbaka oavsett hur osugen jag är på ännu en oinspirerande tur med buss 6 och alla de där tanterna som alltid åker med den. Jag försöker dock tänka positivt: dels kan bussresans tristess tänkas bli aningen mindre i och med att jag, inspirerad av att jag, Anna och Henrik såg delar av Monty Python's Meaning of Life igår, nu har laddat ipoden med
det här fina guldkornet ur skivsamlingen, dels passerar sexan faktiskt Sushido, vilket ju i praktiken är en legitim ursäkt för ett besök (i vanliga fall brukar jag inte orka ta mig riktigt så långt från hemmet som till Föreningsgatan för att få min sushifix). Och jag ska ju faktiskt inte de facto gå in på IKEA, vilket gör att Barnens IKEA med säkerhet kan undvikas den här gången (jag missar ALLTID den där genvägen till hissen genom vilken men kan undvika detta hellhole som utger sig för att vara avsett för "de viktigaste människorna i världen"). Men ändå. SEGT.

3 kommentarer:

Anonym sa...

lina - jag vet PRECIS hur det känns. det är fan inte lätt att vara ensam och vända på en säng. mitt tips är att försöka lyfta hela sängen en bit upp i luften och sedan liksom kasta den uppåt lite och försöka vrida till den i luften. den funkade för mig. bör dock göras dagtid eftersom det smäller ganska ordentligt.
för övrigt en lysande idé att ha monty python i lurarna.

Lina sa...

Det var nog någotliknande jag försökte mig på när jag böjde det ANDRA paret sängben, tror jag. Jag har uppenbarligen inte det rätta schvunget i mitt sängvändande. Jag har därför gett upp idé på att själv fixa sängbenen och istället gått över till plan B, det vill säga "få pappa att komma hit och hjälpa mig".

Anonym sa...

Lägg en läskback eller något under vardera långsidan på sängen, så att den kommer upp högre än benens höjd. Sen monterar du benen och plockar bort backen från en sida i taget. Borde funka.