lördag, februari 04, 2006

Grissjukan, the power of Christ compells you

Kan grissjukan vara vänlig och lämna min kropp nu? Ska man inte må bra när febern har försvunnit? Min mamma föreslog att jag skulle gå ut och gå en hurtig promenad för att boosta syrehalten i systemet men jag kom inte längre än till garderoben förrän jag kände att det nog var dags för en liten liedown och sedan sov i tre timmar.

Här följer en lista på saker jag gjort sedan i torsdags:
1. Sovit
2. Ätit rostat bröd och glass samt druckit svennencola (jag vågar mig inte på någon annan kost på grund av att jag inbillar mig att den kan komma att få mig att kräkas)

Jag fann i och för sig även tid i mitt busy schema för att släpa mig över Nobelvägen för att inköpa en ny cykelkorg. Min förra blev som jag kanske nämnt stulen under min julhelgsvistelse hemma i hålan och även om kanske inget ska förvåna en när man bor på en av de gator där det är störst risk att råka ut för brott i Sydsverige eller hur det nu var (it's another hungry mouth to feed in the gheeeeettooooo) så kan jag inte riktigt förstå varför någon känner att det är en bra idé att sno en cykelkorg. Har cykelkorgar något större värde på försäljningen-av-stöldgods-marknaden? Kan man göra sig en hacka på en stulen cykelkorg (den splitternya korgen, som dessutom till skillnad från den förra inte hade blivit bucklig efter att ha lämnats för länge rakt framför en värmefläkt, uppgick till priset 89:-)? Är den svarta marknaden för cykelkorgar månne större än man tror? Jag föreställer mig konversationer av typen:

Gangsterboss: -Nu har jag ett fett erbjudande till dig, va...en cykelkorg, kostar 89 ny, du får den för en femtiolapp! Ett sånt här erbjudande får du aldrig mer!
Potentiell kund: -Är den ny?
Gangsterboss: -Javisst...en liten buckla fram, men, eh, det har alla av den här nya modellen.
Potentiell kund: -Kommer den i kartong?
Gangsterboss: -Eeh...40 kronor! Ett sådant här erbjudande får du aldrig mer!

I alla fall. Ny cykelkorg nu, och den ska fästas med kedjor för att förhindra att scenariot upprepas. Aldrig mer ska 2-liters colaflaskor behöva transporteras hem muntert dinglande i tunna plastpåsar på styret!

Just nu känner jag mest för att äta något sjukt bastant som aldrig ens varit i närheten av rostat bröd, typ en rejäl chili eller lasagne, och sedan sova lite mer för att sedan vakna upp pigg som en mört. Jag är dock realist och därför smärtsamt medveten om att det snarare kommer att bli mer jävla rostat bröd och sedan städning eftersom det ska komma hit gubbar och trixa med elen på måndag. Jag undrar om de behöver tillträde till garderoben där elmätaren sitter? I så fall borde jag kanske temporärt plocka ner Zlatanbilderna? Helvete också.

Inga kommentarer: