torsdag, februari 02, 2006

I have a cunning plan

Alltså, efter min "lilla tupplur" på tre timmar nu i eftermiddags (jag är typ sjuk! jag har en ursäkt!) började jag i vanlig ordning slösurfa på expressen.se. Mina blickar föll, efter att jag betat av spännande artiklar typ den här, bildspecialen "Så här ska du se ut i håret 2006", och jag måste erkänna att jag allt blev lite förvånad när jag såg att denna frisyrspecial inkluderade något som starkt påminde om den smått mytomspunna Blackadderfrisyren (nära besläktad med Spock-frisyren, även benämnd Lloyd Christmas-frisyren).

I alla fall, min poäng med detta är i alla fall att framhålla att det ju faktiskt finns vissa personer, vi kan kanske kalla dem HIPPA TRENDSETTERS, som var aningen före sin tid och anammade 2006 års hetaste frisyrmode redan för ganska exakt sex år sedan! Observera...

Image hosting by Photobucket
Till vänster Expressens modell, i mittens frisyrens ursprungskälla och stamfader och till höger...eh, alltså, jag skulle ju aaaaaldrig...*host*

Fan vad nöjd jag känner mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

min kompis brukade kalla det där snopplugg, för man såg ut som en snopp tyckte hon...det var också för ca 6 år sedan.

Lina sa...

Haha, det känns bra att jag glatt ovetande har passerat folk som tänkt "hehe, hennes huvud ser ut som ett ollon" på stan...men som sagt, det är ju länge sedan nu, jag var ung och visste inte bättre. Eller, nja, jag var åtminstone lite halvgammal och visste inte bättre.

Jag vill för övrigt minnas att klippningen var HUTLÖST dyr och utfördes av en hipp frisör i Notting Hill. Jag var sjukt nöjd och kände mig mycket hip n' happening.

Anonym sa...

Mmm, det var hett, det var det! Och min vän som kallade det snopplugg såg, efter en månad, själv ut som ett manligt könsorgan.