torsdag, februari 02, 2006

Neverending story, ahahahahahahahahah

Jag gör bara ifyllnadsgrejer här nuförtiden, vilket jag skyller på mitt VERY BUSY LIFE (eh...). Snart kommer det dock fler inlägg med eftertanke och substans*...jag ska bara få lite inspiration först (jag litar, likt guldbaggepristagarna, till mitt inre instrument). Tills dess får alla hågade läsare hålla till godo med det här (jag blev faktiskt taggad av Virvla så jag hade en ursäkt för att sitta upp halva natten och fylla i det!):

Vad gjorde du för tio år sedan? Jag gick sista terminen på gymnasiet**. Jag var på semester i London två gånger på typ 1,5 månad (VARFÖR SER INTE MITT LIV UT SÅ IDAG?). Jag såg Trainspotting och tyckte det var den bästa filmen någonsin, jag var tänd på Dr Carter i Cityakuten (läget är oförändrat när det gäller den saken), jag hade grav framtidsångest och eftersom det finns fotobevis från perioden kan jag även avslöja att jag klädde mig i lammullströja, kort kjol, ullstrumpbyxor och sådana där creeperskor som läskiga killar i skaband brukar ha, samt låg inne med den klassiska kort-hår-lång-lugg-frisyren ala Alex James och använde ANINGEN för mörkt rött läppstift (extra matt).

Vad gjorde du för ett år sedan? För ett sanningsenligt svar på denna fråga presenterar jag här ett onlinedagboksinlägg daterat den 1/2 2005:

"Det är alltid lika fint när man till sin glädje upptäcker att ens vänner har delat den typen av tankar som man kanske själv känner är lite, vad ska jag säga, oväntade och penibla.

Ett sådant härligt ögonblick inträffade dock idag när jag och Carro lämnade biosalongen efter att ha sett "The Woodsman" och samstämmigt kunde enas om att fan, Mos Def var HET."


Utvecklingen av mina banala intressen har gått framåt, som synes. Annars spenderade jag mycket tid med Lisa, glatt ovetande (nja) om vad framtiden bar i sitt sköte, samt planerade ytterligare en Londonresa.

Fem snacks du gillar (utan inbördes ordning - ty alla snacks äro skapade jämställda...): Doritos, varma nachochips med ost, salsa, sourcream och guacamole, sourcreamchips, minimorötter med ädelostdip (det är givetvis ostdippen som är det essentiella, låt oss inte försöka lura oss själva) och biopopcorn (gärna i en fint avstämd kombination med godis).

Fem sånger du kan HELA texten till: Fem? Snälla, vad är det här för amatörtest, jag hade kunnat ge dig femtio, jag hade kunnat ge dig femhundra, LÄTT. Men OK, jag väljer fem låtar som får stå som typexempel på sådant jag vid olika (o)passande tillfällen har kunnat tänka mig att sjunga offentligt utan att vela på texten, trots att jag i vissa fall kanske befunnit mig under en viss alkoholpåverkan: Orup - Regn hos mig, Poison - Every rose has its thorn, James - Laid, Blur - For tomorrow och Shampoo - Trouble.

Fem saker du skulle göra om du var miljonär: Köpa skor. Köpa smink. Köpa en gräsgrön Arne Jacobsenfåtölj av Ägget-modell. Gå in på Möllans ost och köpa en bit ost av varje i sortimentet. Köpa...eh, eller, jag menar, skänka pengar till välörande ändamål.

Fem dåliga vanor...: Jag skjuter upp saker löjligt länge emellanåt, jag säger ibland jätteelaka saker som jag inte riktigt menar (OK, ibland menar jag dem också), jag är säkert överdrivet kritisk (åtminstone påstår vissa det men jag vet inte ALLS vad de menar), jag bäddar bara sängen när mina föräldrar ska komma på besök och jag nojar över saker så mycket att det typ är sjukligt. Dessutom biter jag på naglarna, springer tillbaka för att kolla så att dörren är låst minst 5 gånger när jag lämnar lägenheten, är gnällig, ringer inte tillbaka eftersom jag tycker att det är pinsamt att ringa upp folk, har ett surt humör emellanåt och skaffar mig alldeles för lätt hangups av varierande slag. Det där blev många saker, men som sagt, jag sägs vara överdrivet kritisk.

Fem saker du gillar att göra: Läsa, sova, shoppa, diskutera/överanalysera samt umgås med sympatiska människor över en trevlig matbit eller kanske en liten pilsner (eller flera, jag är inte svår).

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa: Skor med jättelång spetsig tå så att foten ser ut att vara minst 30 cm lång i storlek 38, framförallt inte om skon ifråga har taxklack. Vad som helst i färgen bebisblått. T-shirt med "kaxigt" eller "skojigt" tryck typ "Babe" eller "This bitch bites back". Vita byxor. T-shirt i killmodell som sitter åt i halsen.

Fem favoritleksaker: De som kommer med kinderäggen, ipoden, min Puss in boots-PEZ, skissdocka (kul att placera i olika obscena positioner), symaskinen.

* De kommer givetvis som vanligt att beröra ämnena snygga killar och smink
** ÅH HERREGUD DET ÄR TIO ÅR SEDAN JAG SLUTADE GYMNASIET TÄNK OM DET PLANERAS FÖR EN REUNION HERREJÄVLAGUD HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja attans, dina två första snacks skulle jag också ha haft med på min lista!

Iom att vi är lika gamla och tycker om samma snacks så ska jag, så snart jag har loggat in, lägga till dig bland mina favoritbloggar! Det har lite grann att göra med att jag brukade tycka att Carter var het och att han faktiskt var het i senaste Cityakuten som jag såg också. När de var i afrika och han hade skrattrynkor vid ögonen...

Lina sa...

And I shall do the same. En upprensning av länklistan har onekligen varit på sin plats ett tag...

Dr Carter är ständigt het! När han var ung praktikant som gav sig själv stötar med de där "charging....clear!"-grejerna, i hans skäggiga period, nu senast, svettig i Afrika...allt funkar för mig.

Anonym sa...

Jag gillade mest George Clooney när han var med. Jag hade kunnat tycka om Luka om han inte vairt så vaninnsigt irriterande och självgod. Carter gillade jag i början och nu, när han är svettig och skrattrynkig.

Lina sa...

George Clooney var aldrig min grej riktigt, men däremot hade jag en liten crush på Benton i början av serien, när han var Carters handledare och ständigt sur och otrevlig men det ändå sken igenom fina stunder av male bonding emellanåt. Suck.