fredag, mars 03, 2006

Veckans klipp

Det trillar fortfarande in folk här efter att ha googlat efter årets hetaste frisyrmode varje dag, glatt omedvetna om vilken stilikon det är de har hamnat hos. Är det förresten kotym att googla innan man går till frisören? Tanken har aldrig slagit mig, men man lär sig ju som bekant något nytt varje dag.

Iallafall, jag tänkte nu gå mina läsares önskemål till mötes och göra en liten TRENDSPANING. Jag spår att om typ ett halvår så kommer aaaalla, åtminstone män men kanske även kvinnor, att glida runt med en ny och fräck frisyr som inspirerats av en av våra stora stilikoner. Jag talar inte om Beckham, jag talar inte om någon Calvin Klein-modell, nej, jag talar givetvis om Andy Pipkin.

Image hosting by Photobucket
Trendsetter

Tanken slog mig idag när jag tittade lite på ZTV medan jag åt frukost (efter att jag sett det klassiska Beverly Hills-avsnittet med highschoolpromen där Donna super ner sig och blir påkommen av Mrs Teasley, jag grämer mig å det grövsta över att jag jobbar på måndag och därmed kommer att missa det likledes klassiska "Donna Martin graduate!"-avsnittet) och de visade videon "We're from Barcelona" med det Virtanen-hypade popbandet I'm from Barcelona. Någonstans i folkmassan som utgjorde bandet, som bestod av hippa, stilmedvetna twentysomethings (tätt mellan de ironiska mustascherna), tronade nämligen en KLOCKREN Andy Pipkin-frisyr. Och när jag såg premiärprogrammet av Sofies mode (ja, jag såg premiärprogrammet av Sofies mode, jag vet jag vet jag vet, men jag måste ju erkänna om jag nu faktiskt vill get my point across) intervjuade de mannen som startade jeansmärket Cheap Monday. Han är ju säkert en trendmedveten kille och därför sportade han också SJÄLVKLART Andy Pipkin-frisyren. Två spaningar inom så kort tid, det kan bara vara en tendens. Grabbar, ni vet vad ni måste göra för att hänga med i vår. Printa ut Andy här ovanför och ta med honom till frisören!

PS. Angående den första, länkade bilden: DET VAR 1991! DET VAR 1991!

7 kommentarer:

anna sa...

oh darn. det kommer att bli en lång vår utan snyggingar att spana på. slipper man det om man flyttar utomlands?

Lina sa...

Nu är jag iofs inte så berest, men jag har ändå fått för mig att hästsvans bak och lite glest framtill inte är en helt ovanlig syn till exempel på större charterorter. There's no escape...

hnrk sa...

kommer då livsynen överöveröverdrivnabarmhärigasamaritvärnaomdesvagaochtroingetdåligtomnågon med Lou frillan?

Anonym sa...

har du sett att i senaste King finns en stor intervju med Zlatan himself samt samma bilder som var med i italienska GQ, ett litet tips bara ;-)

Lina sa...

Sofie: Jag vill gärna påpeka att de värsta Lou-tendenserna i min frisyr har växt bort nu. Nästan åtminstone.

Henrik: HELT oväntat har jag inte riktigt känt av det, frisyren till trots. Det är lite därför (förutom då de rent estetiska anledningarna) som jag inte känner mig så sugen på att skaffa mig en karl med Andy-frisyr att ha som min livskamrat. Här blir det inget jävla uppassande! On another note: chokladbakelser låter som en toppenidé. Jag har iofs dålig koll på mitt schema, men gärna SNART.

Virvla: Det har jag INTE sett! Jag är iofs lite skeptisk mot King (minns Henrik Schyffert-omslaget, och de där Vero Moda-reklambilderna på deras chefredaktör är ju bara läskiga) men det är jag beredd att bortse ifrån om det finns en chans att jag kan få ha mina egna avklädda Zlatanbilder att klämma på in the privacy of my own home...

Anonym sa...

jag har aldrig läst king eller ens reflekterat över dess existens men nu tror jag banne mig att det kommer bli ett inköp.

Lina sa...

Jag har en timmes tågresa att se fram emot i morgon bitti, och då kommer ett nyinköpt nummer av King att komma väl till pass. Tydligen är den "exklusiva intervjun" en bluff som bara består av gamla citat och hopklipp, men vad gör väl det när det finns BILDER?