lördag, april 08, 2006

Segt

Borrandet slutade till slut (om det fortsätter imorgon kommer jag att få någon typ av sammanbrott) och lugnet sänkte sig över såväl min lägenhet som min mentala och fysiska verksamhet. Nu hänger jag på msn, och jo, jag gör lite ifyllnadsgrejer också:

Mellannamn: Det tänker jag inte skriva ut för jag är den enda i landet som heter mitt fullständiga namn så om någon får reda på det kan de söka upp mig på eniro och komma hem till mig och slå ihjäl mig alternativt lägga bajs i brevlådan. Och du är som bekant inte paranoid om de verkligen är ute efter dig!
Nätnick: Är de inte lite överskattade?
Smeknamn: Mitt namn är ju egentligen ett smeknamn i sig självt, och jag hoppas verkligen att detta är anledningen till att jag aldrig haft något riktigt smeknamn. Det skulle iofs också kunna vara att ingen älskar mig, förstås.
Vad hade du velat heta? Jag känner mig nöjd, och jag tycker det verkar skitläskigt att byta namn och inte längre heta det man heter. Jag kommer att heta mitt namn i resten av mitt liv.
Andra påtänkta namn när du föddes: Min pappa förordade namnet Adela eftersom det hade namnsdag på min födelsedag. Dessbättre vägrade min mor.
Vad ska dina barn heta? Det är fan vad alla är intresserade av den här frågan. Jag tänker fortfarande inte svara, for the obvious reasons.
Fulaste namnet du vet? Spexiga nykomponerade bebisnamn är rätt vidriga. Hej småbarnsföräldrar, ett förslag om ni nu vill vara lite ORIGINELLA är att välja ett namn som är ovanligt, inte ett namn som ni själva KOMMIT PÅ. På detta sätt undviker vi effektivt Dexter Bengtsson och Neo Lundström och världen blir en lite mindre smaklös plats att leva i.
Vad har du för dialekt? Typ Helsingborgsskånska med lätt uppfuckade icke-skånska r (jag tror att jag redan skrivit om mina traumatiska besök hos foga-dig-i-ledet-ungjävel-talpedagogen?). Det är nog ungefär precis så skönklingande som ni misstänker.
Varifrån är dina föräldrar? Kristianstad.
Varifrån är din släkt? Den östskånska landsbygden.
Har ni en släktgård/gemensam stuga? Nej. Mina föräldrar har en stuga men den tillhör knappast hela släkten (min morbror och hans fru äger dock stugan bredvid). Släktstugor, har folk sådant? Det låter jävligt jobbigt, hur får alla plats?
Har ni släktträff? Jag har varit på en när jag var typ 10. Där var så mycket folk att lokaltidningen Kristianstadbladet kom och fotograferade spektaklet (jag satt längst fram på bilden och representerade i bebisrosa gummistövlar). Sedan dess har det emellertid varit lugnt på den fronten.
Stjärntecken: Jungfrun.
Amulett/turplagg: Jävla trams.
Lyckotal: Som sagt.
Favoritfärg: Jag gillar mörka, varma färger, överlag sådär. Som vanligt möter jag alltså de mjäkiga pastellernas säsong med en viss avsmak.
Favoritblommor: Prästkragar, och mina tantblommor i köket.
Silver eller guld? Guld, lätt.
Hur känner du dig just nu? TRÖTT. Så jävla jävla trött.
Vem gillar du mest just nu? Olivier Karekezi!
Vad var det roligaste som hände idag? NÄR GRANNEN SLUTADE BORRA.
Vilka sidor har du besökt idag på nätet? Bara det gamla vanliga.
Senaste länken du skickade: Jag har ingen aning.
Senaste videon du såg på youtube: Jag brukar titta på den här ibland när jag känner att jag behöver lite förnyat hopp om livet och mänskligheten.
Vad tycker du om Stockholm, Göteborg och Malmö?
Sthlm - Har inte varit där särskilt mycket. Senast var i våras, och då blev det förvisso en del trevlig shopping men också en fet dos nattsvart misär. Jag längtar inte tillbaka.
Gbg - Där är väl trevligt, men jag står inte ut med alla jävla backar.
Malmö - Home is where the heart is! Malmö är bäst, med undantag för dess fotbollslag.
Det senaste du köpte: Sushi. Innan dess Eeze för HUNDRASJUTTIO SPÄNN! Nu är det sannerligen bäst att de fungerar...
Putsar du dina skor? Ibland, när jag är hemma hos mina föräldrar. Jag äger ingen egen skokräm.
Lagar du dina kläder? Ja för fan. Man kan spara många sköna ören...
Skulle du köpa en likadan tröja som en kompis? Pratar vi om typ en enfärgad t-shirt, så jovisst.
Är du mörkrädd? Nä.
Är du rädd för insekter/spindlar? Nä.
Är du rädd för något annat djur? Jag ogillar djur som utsöndrar slem, typ sniglar.
Vad är du rädd för annars? Folk som kräks, cancer, maneter och påträngande människor.
Ett ämne du kan mycket om: Jag besitter oanade kunskaper om smaklös hair metal. Jag och min kompis anmälde oss bland annat till Kvitt eller Dubbelt i ämnena Poison och Skid Row en gång (dessvärre kom vi inte med) och jag kan citera hur många Mötley Crüe-texter som helst på rak arm. Jag är nere med de lite mer obskyra delarna av scenen också, så behöver du någonsin reda ut vem man helst hade velat ha sex med i Slaughter egentligen, funderar på vem som hade störst ögonbryn i Warrant eller går och grunnar på vad medlemmarna i Pretty Boy Floyd hette så vet du vart du ska vända dig...den här typen av kunskaper lämnar mig aldrig, av någon anledning.
Ett ämne du kan väldigt lite om: Matematik. Jag kan inte räkna, siffror är helt enkelt inte mina vänner (jag brukade skriva ut tal med bokstäver för att kunna få ett grepp om dem när jag gick i skolan, vilket tydligen min gamla lärare fortfarande brukar dra som en "alla barn har olika talanger"-anekdot).
Vilka ämnen har du haft högsta betyg i? Engelska, svenska, litteraturkunskap, historia, samhällskunskap, filosofi, psykologi och, ähum, barnkunskap (jag tror att minst 50% av klassen fick femma i det, i och för sig). Jag tror fan att jag hade en femma i slöjd också.
Vilka ämnen har du haft lägsta betyg i? I ämnet Idrott och hälsa tror jag att jag kammade hem en stabil etta. Jag lyckades faktiskt alltid skrapa ihop till minst en tvåa i matte, tro det eller ej. Tvåan kom dock under den minnesvärda termin när jag och Cici lyckades scora två poäng var på ett matteprov där maxpoängen var 25, vilket gav oss en härligt rebellisk känsla (som höll i sig ganska exakt fram tills att det var dags att ta hem provet till mamma och pappa för påskrivning).
Vad är din naturliga hårfärg? Blond (-ish).
När borstade/kammade du dig senast? I morse.
Hur lång tid tog det? Inte särskilt lång tid, mitt hår är ganska medgörligt.
Vad har du för hår? Bebishår; rakt, flygigt och mjukt. När jag klippte mig i England en gång kallade the head hairdresser på sina adepter för att de skulle få klämma lite på mitt "typical Scandinavian hair" men jag vet inte riktigt hur det är med den saken.
Hur lång är du? Runt 170.
Tänker du på klackhöjd för att bli längre/kortare? Aldrig. Fast jag tycker att det känns rätt coolt att vara typ 180 i högklackat.
Har du problem med din längd? Inga alls.
Dagens klädsel: Mörkblå jeans, svart linne, svart kofta, mörkröd kavaj med nya heta knappar, brun halsduk och vita låga converse. Jag är inte den som klär upp sig för att cykla ner till sushihaket direkt.
Vad använder du för skor? Så många som möjligt. Just nu hade jag helst velat använda de här. Eller ett par som jag planerar att försöka haffa åt mig på tradera.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad är Eeze?

Lina sa...

migränmedicin till ockerpris...

Anonym sa...

2 poäng hehe. Jag har haft 5 av 50 på ett (oförberett) prov om USA, tror det var i geografi. Fick ändå en trea i slutbeyg sen tror jag.