torsdag, oktober 19, 2006

Vissa presenter är bättre än andra

Här har vi ett fint exempel: Pang i plugget-boken Spionjakten!

Photobucket - Video and Image Hosting

Jag har inte läst den ännu (sparar den till ett särskilt tillfälle, typ till en obestämd tidpunkt i en avlägsen framtid, då jag förhoppnignsvis har lite fritid), men efter vad jag har förstått har Kelly Kapowski blivit ihop med Slater (gasp!) medan Zach går på en dejt med en het östeuropeisk utbytesstudent i avsikt att "bjuda henne på korv" (deras ordval, inte mitt!). Spännande spännande, med andra ord! Och lyssna bara på detta skönklingande stycke, som inleder boken:

"-Luuunnncchhh!
Butch Henderson, backen i Bayside High Tigers, lade huvudet bakåt på sin kraftiga hals och brölade som en älg som lockar på sin käresta över den frusna tundran"

Brölade som en älg som lockar på sin käresta över den frusna tundran? Det är ju för fan poesi. Jag menar, "Någon måste ha förtalat Josef K., ty utan att ha gjort något ont häktades han en morgon" och dylika klassiker bleknar ju onekligen en smula i jämförelse.

Och Frida känner mig alldeles, alldeles för väl för sitt (och mitt) eget bästa.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Å vilken fantastiskt present! Jag menar, bara med din sammanfattning får man ju värsta lässuget. Fast jag förstår att du spar den till något mer högtidligt tillfälle. En sådan skatt kan inte avnjutas bland pöbel.

Britta sa...

Jag läste något om han som spelade den där mörkhåriga nörden, vad han nu hette... Att han numera hade kämpat bort sitt drogmissbruk och var på väg att bli en komplett människa igen. Eller något annat sådant där tragiskt som föredetta barnstjärnor ofta drabbas av.

Lina sa...

Jag är rädd att han har värre saker än så på sitt samvete...:

http://www.nydailynews.com/news/gossip/story/456104p-383834c.html

Altogether now: eeeeeeeeeew.

Britta sa...

Oh my god oh my god oh my god. Saved by the SMELL? Exakt vilken lukt är det som räddar honom? Brandrök? Fisdoft? Otvättad armhåla? Så många frågor, så få svar.

Lina sa...

Du vill inte veta. Du vill alltså, tro mig, VERKLIGEN inte veta. Men ändå:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dirty_sanchez

Brrrrrrrrrrrr.

Anonym sa...

jag är avundsjuk, jag vill oxå ha denna fantastiska bok. pang i plugget-poesi, ngt var vardag är allt för fattig på.