onsdag, december 27, 2006

Hidyho

Jag summerar julen:

-Eftersom Ett päron till farsa firar jul trots allt visades på tv under helgen avbeställde jag listigt min beställning av filmen och sparade därmed hela 59:-. Japp, det är den här sortens sorgliga människa jag är. Svagt av dagenstv att inte lägga ut tillräcklig programinformation tycker jag för övrigt, jag fick inte en enda träff när jag sökte på "Chevy Chase" så sent som någon vecka innan jul.

-Andra populärkulturella höjdpunkter under helgen var lite otippat Sagan om Ringen-trilogin på fyran, trots nyhetsuppehållen och det faktum att jag ju faktiskt kan se filmerna i sin helhet här hemma när som helst men aldrig gör det. Jag väljer att på inget sätt låtsas om Fridas och min konversation på det alltid aktuella ämnet "Linas illa dolda motiv", som went a little something like this:
Frida: Men vad fan. Du ser ju det bara för att du är tänd på Aragorn och drömmer om en stor, svettig, skitig karl som vet hur man hanterar sitt, eh, rejäla svärd.
Lina: Men neeej, så är det ju inte...
Frida, med överlägset höjt ögonbryn: Haahahahaha, jo, för du sitter ju säkert där framför tv:n eftersom det är en episk och storslagen saga som handlar om hur Frodo växer med sin hjälteroll och...
Lina, gnälligt, förorättat och lätt hysteriskt: Amen vadåååååååå?!?!
Frida: Hehehe.
Lina: Eh, ibland blir det ju lite homoerotiskt också...

-Julklappsskördens höjdpunkt: Mamma fixar fram världens bästa läppbalsam från Oriflame-dealern på sitt jobb, och jag är högst tacksam eftersom jag inte själv har kontakt med någon som kan förse mig med godset.

-Julklappsskördens lågpunkt: Jag fick sjukt snygga muggar av min bästa och käraste Cici. Denna fina gåva återgäldade jag genom att ge henne ett glittrande, rosa kroppspuder i en tacky glänsande burk med tofs på locket och en vulgär leopardmönstrad puff. Jag är eventuellt den sämsta vännen i världen. Det är tur att vi går way back så att jag vet att hon inte dumpar mig.

-Acnepizzastatus efter fyra dagar utan min egen ansiktsrengöring som jag påpassligt glömde hemma men med min mors rengöringsmjölk (rengöringsmjölk måste ju vara den äckligaste produkten någonsin, en tumregel som jag tycker känns vettig i de här sammanhangen är ingenting som har till syfte att "rengöra" ska fan lämna en flottig hinna efter sig) och hudkräm för "den mogna och extra torra hyn": Hög. Minst sagt hög. Tänk han som sålde dig din QP-meny senast. Grattis Lina, snart 30 år!

-Helgens motion: Rejäl, tack vare det faktum att min bror, som övergett vegetarianismen efter ungefär fem år och nu är smått besatt av den kulinariska läckerheten korv (föga oväntat tog han steget tillbaka till den köttätande sidan i samband med en resa med den tidigare omtalade supporterbussen, där tydligen smaskiga varmkorvar från Statoilmacken står för den huvudsakliga delen av näringsintaget) fick en mindre attack när det visade sig att min mor bestämt att årets julbord inte skulle innehålla prinskorv (med argumentet "det är ju ingen som äter det ändå", tänk så fel man kan ha...). Alltså begav vi oss ut under julaftonsförmiddagen ut för att uppsöka närmsta öppna butik, det vill säga Statoil. Låt mig uttrycka mig kort och koncist nu: det är jävligt långt till Statoil (och jodå, givetvis upptäckte vi på hemvägen att den betydligt närmare belagda Välastatoilen hade öppet). Dock, brodern högg glatt in på prinskorvarna och julfriden var räddad.

-Vi hade ju i alla fall tur med vädret. Ska detta bli året då man helt förskonas från snön och all ondska den för med sig i form av slask, oframkomliga vägar och fula skor? Hoppas kan man ju, som bekant, alltid.

-På tal om skor förresten, vet någon var man kan köpa ett par snygga pumps i den där metallicfägen som brukar kallas pewter? Klacken bör vara hyfsat hög men ändå gångvänlig, stilen mindre Mimmi Pigg och mer Sue Ellen, dock utan att gå över den farliga gränsen till fotbollshustru (stilettklack, strassutsmyckningar och jättelång spetsig tå undanbedes, med andra ord). Kostnaden är kanske inte direkt egal (det är väl ingen idé att försöka lura sig själv) men inte av så stor betydelse - jag planerar att ha dem när mina kära vänner S&F ingår äktenskap, och eftersom jag även kommer att bära en klänning som inhandlades för det facila summan 75:- vid tillfället känns det som att jag väl borde kunna tillåta mig själv att splash out lite på skorna även om jag aldrig kommer att använda dem igen...jag menar, det är ju trots allt ett special occasion. Ähum.

-HAHAHAHAHAHAHAHAAAAA. Alltså, den här artikeln är humor på så många nivåer. Inte bara det att man än en gång kan konstatera att svenska folket är dumma i huvudet (jag vet inte om det har framgått så tydligt här i bloggen, men ibland, bara ibland, drabbas jag av en lätt släng av människoförakt) men bara det faktum Aftonbladet publicerar en artikel om hur man använder text-tv! Har de helt missat att hälften av mänskligheten, som utav en händelse den halvan som är födda med en kuk, är genetiskt programmerade till att knäppa på text-tv så fort de befinner sig inom en 20 meters radie från en tv-apparat? Om så mot alla odds är fallet så är de välkomna hem till mig nästa gång jag får någon form av herrbesök, så ska de få bevittna det muntra skådespel som med ytterst få undantag tar vid när det blir reklam på tv, då karlen i fråga ofelbart börjar fingra efter fjärrkontrollen och text-tv-knappen, jag förklarar att text-tv inte funkar när digitalboxen är på eftersom jag har en skittv och den unge mannen drabbas av allehanda stresssymptom såsom frossbrytningar, okontrollerbart trummande med fingrarna, stirrig blick, hjärtklappning och rastlöshet. Det slår aldrig fel. "Så använder du text-tv"...bahahaha.
Komvux-skånska är för övrigt (take my word for it svenska folket) inte det minsta obegriplig, bara lite pinsam.

Och nu är jag väldigt långt borta ifrån en julsummering, känner jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

När Merry och Pippin nästan hånglar när slaget vid Minas Tirith är slut är det inte erotiskt utan bara homo. kräks. jag vill se mer faramir och eomer!

Lina sa...

Haha, nu tycker jag inte att du ska vara så petig! Hobbitporr funkar för mig...

(jag vill helst inte bli citerad på det där sista, ehrm)

Anonym sa...

ja om nu hobbitten är jared padalecki kan jag kanske gå med på det.

Anonym sa...

utmanad är du, på min blogg ja.