torsdag, januari 04, 2007

Än en gång vädras så min smutsiga byk

Jag blev utmanad av Virvla (min favoritbloggare samt själsfrände i vissa intressen av det lite mer udda slaget) att lista fem påståenden om mig själv, varav ett (ja, bara ett, dessvärre) inte stämmer. Nu får alla gissa vilket av nedanstående påståenden som är ljug, och jag får läsa igenom de som faktiskt stämmer och drabbas av en släng av ångest. Fire away!

1. Jag har en gång skickat ett "skämtsamt" vykort till en manlig bekant med texten "Snälla du, jag kan inte föda vårt barn ensam, jag är ju bara 15 år! /hälsningar, du vet vem" men kollade fel på adressen och adresserade det därför till en annan man med ett liknande namn, längre ner på samma gata.

2. Runt '98 - '99 hade jag en mailkompis i England som ständigt tjatade om ett lokalt band som hon var ett hängivet fan av. Jag engagerade mig lite sådär i hennes hyllningar till bandet i fråga, men när hon skickade mig några demokassetter från någon av deras första spelningar på typ den lokala puben lyssnade jag artigt ett par gånger och tyckte väl att det var rätt OK men inte så mycket att hetsa upp sig över. Bandet hette Coldplay, och demokassetterna har jag, trots idogt letande, lyckats slarva bort. Jag vågar inte ens tänka på hur mycket pengar jag förmodligen skulle kunna få för dem, jag blir bara illamående.

3. Jag vill ligga med Sayid i Lost. Herregud vad jag vill ligga med Sayid i Lost.

4. Jag har en rätt rejäl släng av dyskalkyli. Jag är oförmögen att tänka i siffror, när jag var mindre brukade jag skriva ut dem med bokstäver för att få grepp om dem (vid sex års ålder skrev jag utan problem ut mitt postnummer som "tvåhundrasextiotrettiofem" men fick en släng av ångest när jag insåg att det fanns något som hette "räkna med minus" också, förutom adderandet av ental, som jag inte ens var i närheten att behärska). Numera får jag lätta frossbrytningar av det faktum att kommunen har höjt priset för kopiering på biblioteken till 3:-/kopia och jag förväntas slå samman summan för kopiorna i huvudet, även när någon tagit fler än tre kopior. Och nej, jag kan inte multiplikationstabellen heller.

5. Jag har en gång seglat över till Helsingör för att köpa öl. I en optimistjolle.

Bubblare: Jag har köpt fem par skor de senaste två dagarna...fast frågan är om någon kommer att tro mig om jag säger att det inte är sant och att jag minsann har bättre omdöme än så? Förmodligen inte, så den är utom tävlan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stolt över att vara någons favoritbloggare (dock förstår jag inte varför, om man bortser från det där lite mer...smala ämnesområdet) så vill jag härmed hävda att nummer 1 är falskt

Anonym sa...

Jag sätter också mina slantar på femman, kanske tvåan (varför har du inte berättat detta??) men ettan tror jag är sann, haha!

klockarbarbro sa...

det vore ju roligast om det stämde men jag gissar ändå på femman. optimistjolle? nej, det tror jag inte.

Sara Ödmark sa...

Åh, jag hoppas verkligen att ettan är sann. Det var det roligaste jag läst på länge.