lördag, januari 06, 2007

Uppdatering

OK, jag lovade någon att avslöja det korrekta svaret på inlägget nedan när jag nått upp i fem svar (inställd på att detta aldrig skulle hända eftersom jag inte tror att någon läser min blogg längre) så here it goes: Ni känner mig för väl. Femman är falsk. Det finns förvisso en viss verklighetsförankring, jag minns att jag tyckte att det kändes som en väldigt klipsk idé att ge sig ut med optimistjollen till en början, men jag hann sansa mig och dra mig ur projektet innan jollen lämnade land. Jodå, någon form av omdöme hade jag faktiskt, även i späd ålder (jag vet att detta påstående går stick i stäv med till exempel punkt ett i listan nedan, men vad fan).

Däremot är jag lite besviken över att INGEN ens övervägde att fyran skulle kunna vara falsk, utan att alla verkar ha tänkt att "ja, Lina kan nog inte multiplikationstabellen ordentligt, det verkar ju rimligt, hon har ju aldrig framstått som särskilt slipad och snabbtänkt nu när jag tänker efter". Och inga gissningar på trean heller, är jag verkligen så uppenbar? Eh, tydligen, ja.

Nu till något roligare, dock: jag är i skrivande stund comin' atcha från min nya dator, en insikt som ligger som en varm, mysig filt av välbehag över hela mitt väsen. 200 tomma orörda gig som bara väntar på att besudlas (dock inte av Officepaketet inom den närmaste framtiden, den CD:n verkar nämligen ha försvunnit, och jag "glömde" visst även att göra en backup på den ångestladdade mappen "magisteruppsats" som jag snabbt gömde i hårddiskens mörkaste hörn på den gamla datorn i samma stund som beskedet om att den var godkänd kom in...eh, Lisa, du har en kopia om det gud förbjude skulle behövas, va?).

Jag tror förresten att jag har hittat mina bröllopsfestskor, på Din Sko (!) för 180 spänn (!!!), och jag känner instinktivt att detta är skorna som kan fullborda min tänkta "Sue Ellen möter 70-talsbordellmamma"-look. Sex par skor på fem dagar, ligger mitt shopping/samvetssaldo på nu i så fall...the spirit's always willin' , but the flesh is weak again, som min kvinna Dolly (ja, jag vet att hon kanske inte var först, men...) sa en gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ny dator *trånande röst*

själv har jag just köpt ett nytt rött läppstift för 210kr när allt jag EGENTLIGEN skulle göra var att åka till bibblan. men bibblan var ju stängd (förbannade trettondagsafton) så jag var ju faktiskt tvungen att smita in på Åhléns.