torsdag, december 14, 2006

I dedicate this house to the Griswold family christmas

Det är ju fan att man ska behöva göra allting själv! Har, vis av förra årets bittra erfarenheter, surfat runt lite på dagenstv.com för att kolla in utbudet av kvalitativ och stämningshöjande julunderhållning i år och det är ju knappast ett understatement att påstå att det ser lite tunt ut. Därför tog jag så att säga saken i egna händer och lade ut en femtiolapp av mina samlade tillgångar på en garant för julefrid och mysstämning - en alldeles egen Ett päron till farsa firar jul-DVD. The haters kan säga vad de vill, men i min värld blir det fan inte jul utan familjen Griswold och hunden Snoris. Det enda som känns lite beklagligt är att jag inte fick tag på den danska versionen med den skönklingande översättningen av titeln:

Photobucket - Video and Image Hosting

...but I'll live.

Dock måste det ju erkännas att mina små shoppingutsvävningar bleknar en aning när man tänker på att Josefin har köpt en Magic Bullet. AVUNDSJUKAN ÄR STOR OCH BITTER, och jag inser nu att jag givetvis också borde ha önskat mig en i julklapp, istället för mina mer anspråkslösa önskningar Parfym, Pantertanterboxen och nya köksgardiner". Positivt är dock, om jag glömmer min svartsjuka för en stund, det faktum att man kanske nu kan få reda på hur många sekunder det verkligen tar att tillaga en Pasta Alfredo. En värld håller andan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

HUR kan du alltid ha en sådan klockren och stilsäker smak (öh..), jag vill också ha en magic bullet!! Och en sån där juicepress som den gamla senila gubben (och hans fru och en klämkäck tant) gör reklam för.

Lina, du ger understated ett ansikte. Pantertanterboxen...

Anonym sa...

http://www.blocket.se/vi/10270064.htm?ca=23_11_s
just for you

Lina sa...

Hahaha, ÅÅÅÅH DEN SKA BLI MIN!!!! Move over IKEA Sultan...

klockarbarbro sa...

juicepressen, även kallad magic juicer, ingår förstås och jag ser fram emot att använda också den. exakt tid på pasta alfredo lovar jag att återkomma med så snart som möjligt. själv ser jag mest fram emot framtida fester, då magic bullet ju som bekant är the ultimate partymaker.

Xtian sa...

Vi har alltid önskat oss julbelysning a la Griswolds. Tyvärr bor vi inte i hus. Ännu.(men då j*vlar!)

Snygg facelift på bloggen. Fortfarande underbara texter.

/Redaktionen FastFoodLovers

Lina sa...

Åh fastfoodlovers I <3 you!

Brist på trädgård är inget hinder för en finstämd julbelysning, något som några av mina grannars balkonger är ett levande bevis på. Allt man behöver är lite fantasi och några självlysande renar från Rusta...

Och Fredrik Fredrik Fredrik, jag trodde att vi hade kommit överrens om rimliga åtgärder? Mer än två av samma vokal i följd = virtuellt smörj? JAG TYCKER INTE ATT DET ÄR ORIMLIGT.

För övrigt funderar jag på att göra "The Magic Juicer" till mitt nya internetnick/streetname.