söndag, mars 11, 2007

Så summerar vi gårdagens melodifestivalfinal:

*Kvällens absoluta höjdpunkt: Tommy jävla Nilsson och hans vämjeliga pekorakel till låt kommer SIST med NOLL välförtjänta poäng. Det är nästan så att även jag börjar tro på människan när jag tänker på det! Dessutom: Tighta byxor nedstoppade i stövlar, huäääää. Nej Tommy, här kommer fan inga vildrosor att öppnas (för den oinvigde som inte snappade upp den referensen finns möjligheten att komma till insikt, och kasta bort ungefär fem minuter av livet, genom denna länk. Dock endast lämpligt för den starkmagade!).

*Åh Måns. Du är så fin. <3

*Jag har länge hävdat att dansbandskillen från Torsk på Tallinn är det enda roliga Robert Gustavsson någonsin gjort. Efter gårdagen är jag beredd att ta tillbaka detta. Alltså, en gång för alla nu: Robert Gustavsson - INTE ROLIG.

*Aftonens mest brinnande fråga: om du var tvungen, vem skulle du helst ligga med, Lasse Berghagen eller Peps Persson? Denna delikata fråga debatterades i detalj, även om vissa *HOST* FREDRIK *HOST* inte hade några större problem att välja sida utan sms:ade över följande korta och koncisa svar efter minimal betänketid:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

*Enligt uppgifter i dagspressen ska JÄTTETRÅKIGA Sarah Dawn Finer vara 4 år yngre än jag och Jepson blott 2 år äldre än jag. Stämmer detta kommer jag att tvingas ta livet av mig. SÅ GAMMAL ÄR JAG INTE.

*Mest bisarrt: Magnus Bäcklunds gigantiskt stora påskönstatyhuvud.

*Malmöjuryn röstade bäst, såklart.

*Kristian Luuk, I love you.

*Höjdpunkter, förutom Tommy Nilssons sistaplacering: Jepson går ner på knä! Allsång till Sandra Kim (vet inte om någon i sällskapet egentligen behärskar franska språket, I sure as hell do not) och The Arks debutalbum efter avslutad sändning! Sebastians klädbyte! Tomas Andersson Wij gör en behjärtansvärd ansträngning för att glamma upp sig lite och drar fram ett paljett-guitarstrap! Måns och Sebastian klär av sig nakna och tar på varandra! (Eh, hoppsan, det där sista hände visst bara i mitt huvud)

*Lågpunkter: Skinnkostym (kommer vi någon gång att få se en skinnbyxefri melodifestival?), Anna Book, balladkärringar (samtliga), inget After Dark i startfältet, pausunderhållningen (det skulle väl i och för sig kännas underligt med bra pausunderhållning i melodifestivalen, men ändå), Kicki Danielssons/Magnus Bäcklunds/Tommy Nilssons/André Pops gemensamma frisyr, Sanna Nielsens tvåfärgade hår (när kändes det fräscht senast, 1999?) samt min alkoholkonsumtion (jag ska aldrig mer dricka sprit i hela mitt liv, jag ska aaaaldrig mer...etc.).

*Rätt låt vann!

4 kommentarer:

winterkilling sa...

Hey! Jag noterade att vår vän Eiríkur ställer upp för Island i år med en smäktande hårdrocksballad (smäller ju nästan lika högt som DJ Bobo, eller hur?). Njut av den isländska naturkraften här:
http://www.youtube.com/watch?v=cS5mIs1kUQA

Lina sa...

Hahaha! Mina tankar går, som så många gånger förr, osökt åt det här hållet:

http://www.scifi2k.com/beast/B&TB/beauty1.jpg

Innebär detta att han inte kommer att medverka i årets inför ESC-program? Hoppas verkligen inte det.

winterkilling sa...

-Åh, Catherine...
-Åh, Vincent!

Och när återutges den DVD-boxen kan man ju undra?

Och "Inför ESC" utan Eiríkur är ju som Spice Girls utan Ginger, dvs otänkbart!

Lina sa...

Lustigt att du skulle nämna det...

http://www.amazon.com/Beauty-Beast-Complete-First-Season/dp/B000K7UBX4

Notera även SOUNDTRACKET som saluförs lite längre ner på sidan under rubriken "Better together". Det ska bli mitt!